Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ




«Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ζητώ για δεύτερη φορά το λόγο μετά από τη χθεσινοβραδινή μου τοποθέτηση επί της αρχής του νομοσχεδίου, διότι ακούστηκαν απίστευτα πράγματα σε αυτή την αίθουσα και ακούστηκαν από βουλευτές οι οποίοι δεν είναι νησιώτες. Δημιούργησαν μία εντύπωση για τους Έλληνες ναυτικούς, αλλά και για τη νησιωτική πολιτική, πολύ διαφορετική από την πραγματικότητα.

Πριν από λίγο επικοινώνησα με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Ήταν συγκεντρωμένα τα στελέχη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των Συνδικάτων και συζητούσαν για τις χθεσινές ομιλίες στη Βουλή. Ακούστηκε από βουλευτή της συγκυβέρνησης ότι οι Έλληνες ναυτικοί, οι μάγειρες συγκεκριμένα, παίρνουν μισθό της τάξεως των 6.000 ευρώ και των 6.500 ευρώ. Αυτά τα ποσά δεν υπάρχουν. Μάλιστα, υπήρχε και η προτροπή να πάρουν Φιλιππινέζους στα καράβια για να λειτουργήσει η ελληνική εμπορική ναυτιλία.


Είμαι βέβαιος, κύριε Υπουργέ, ότι δεν συμφωνείτε με αυτές τις θέσεις, διότι δεν είναι η αλήθεια αυτή. Όμως, αυτά ακούγονται μέσα στη Βουλή των Ελλήνων, ενώπιον του ελληνικού λαού και δημιουργούν εκείνες τις προϋποθέσεις αυτών που θέλουν να αφελληνίσουν την ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Ζήτησα, λοιπόν, από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να μου στείλει από έναν Έλληνα ναυτικό μάγειρα την μισθοδοσία του για να δούμε ποια είναι η αλήθεια. Δεν υπάρχουν, λοιπόν, τα 6.000 ευρώ και τα 6.500 ευρώ. Με τη δική του συναίνεση και με το όνομά του εγγεγραμμένο στο λογαριασμό του Ναυτικού και στην εκκαθαριστική δήλωση του μισθού του, ο μισθός του σε βαπόρι άνω των 4.500 TDW είναι 1.117,35 ευρώ.

Αυτή είναι η αλήθεια. Αυτά παίρνει ο Έλληνας ναυτικός μάγειρας, ο οποίος μένει μέσα στο καράβι, ταξιδεύει επί μήνες, δεν έχει δυνατότητα να επικοινωνήσει με την οικογένειά του και έχει 24ωρη βάρδια. Διότι ο μάγειρας είναι εκείνος ο οποίος πρέπει να προετοιμάσει το πρωινό, το μεσημεριανό, το βραδινό, να είναι παρών προκειμένου να υπάρχει φαγητό για όλες τις βάρδιες των ναυτικών. Ο μάγειρας είναι εκείνος που αντιμετωπίζει ως ναυτικός, όπως και οι υπόλοιποι ναυτικοί, τους κινδύνους που έχει η θάλασσα και βλέπει το σπίτι του το συντομότερο κάθε τρείς μήνες. Ο μισθός του είναι 1.117 ευρώ.

Π. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: Ακτοπλοΐα ή Εμπορικό Ναυτικό;

Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Όχι, ποντοπόρο ναυτιλία, που όπως ξέρετε οι μισθοί είναι και πολύ μεγαλύτεροι από την ακτοπλοΐα, κύριε συνάδελφε.

Τις Κυριακές έχει προσαύξηση 245 ευρώ και τα πάγια είναι 1.417 ευρώ. Το μάξιμουμ δηλαδή, που φτάνει να παίρνει καθαρά ο Έλληνας μάγειρας ναυτικός είναι 2.671,54 ευρώ. Αυτά είναι τα χρήματα που παίρνει ο Έλληνας ναυτικός.

Ξέρετε ποια είναι διαφορά με τον Φιλιππινέζο; Καμιά διαφορά δεν υπάρχει. Είναι τα ίδια ακριβώς χρήματα. Ποιος ο λόγος να δυσφημούμε τους Έλληνες ναυτικούς; Ποιος ο λόγος να μιλάμε για κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων; Ποιος ο λόγος να αφελληνίσουμε ακόμα παραπάνω την εμπορική ναυτιλία; Κανένας.

Εκτός από τη δυσφήμιση των ναυτικών ακούστηκαν και περίεργες ιδέες για τα παράπλευρα επαγγέλματα, δίπλα δηλαδή από την ακτοπλοΐα, ιδίως και από την ναυτιλία, σε σχέση με τους εργαζόμενους στα λιμάνια, όπως είναι για παράδειγμα οι καβοδέτες.

Οι καβοδέτες δεν είναι κάποιοι διορισμένοι υπάλληλοι οι οποίοι σε ένα λιμάνι που έρχεται ένα βαπόρι σε μπουνάτσα παίρνουν τον κάβο και τον δένουν. Αν δει κανείς στο διαδίκτυο την προσέγγιση του πλοίου της ακτοπλοΐας με εννέα μποφόρ στη Κίμωλο και δει ότι οι καβοδέτες ήταν εκείνοι οι οποίοι πέρναγαν μέσα από τα κύματα, διακινδυνεύοντας τη ζωή τους για να δέσουν το καράβι και για να έχει επαφή το πλοίο της ακτοπλοΐας με το νησί, θα καταλάβει ότι αυτή η δουλειά θα έπρεπε να πληρώνεται πολύ περισσότερο απ’ ότι σήμερα πληρώνεται.

Θα έπρεπε να καταλάβουν ότι οι καβοδέτες είναι αυτοί που έχουν θάψει συναδέλφους τους, γιατί σπάνε εκατοντάδες κάβοι κάθε χρόνο. Για παράδειγμα έχουν δει συναδέλφους τους να χάνουν τα πόδια τους όταν τεντώνεται ένας κάβος σε μια φουρτούνα ή σ’ ένα πρόσω να κόβουν τα πόδια τους σε έναν καβοδέτη.

Ποια είναι, λοιπόν, αυτά τα υπέρ τρίτων που αναφέρονται σε τέτοιου είδους εργαζόμενους, όπως είναι οι καβοδέτες και τα οποία πρέπει να καταργήσουμε; Και ποιος θα δένει τα πλοία;

Ακούστηκαν για τα νησιά πράγματα τα οποία αφορούν όμως την καλοκαιρινή τους περίοδο. Ξέρετε τι συμβαίνει σήμερα στη Μυτιλήνη;

Σας καλώ, κύριε Υπουργέ, να πάρετε τον Λιμενάρχη της Μυτιλήνης για να πάει να δει τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην προκυμαία της Μυτιλήνης. Υπάρχουν νεαροί που μοιράζουν φυλλάδια με τα οποία καλούν την Πέμπτη –αύριο δηλαδή- σε δωρεάν εκδρομή στην Τουρκία, στη Μικρά Ασία και στο Αδραμύτι, 100 Μυτιληνιούς προκειμένου να επισκεφθούν το Νοσοκομείο Edremit Körfez, το οποίο τους παρέχει νοσηλευτικές υπηρεσίες στο 1/10 περίπου απ’ ό,τι τους παρέχονται στο δημόσιο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Αυτή η εκδρομή οργανώνεται δε εντελώς δωρεάν, προκειμένου να προσελκύσουν ασθενείς που θα πηγαίνουν από τη Μυτιλήνη στην Τουρκία για να νοσηλευτούν. Μιλάμε για μια υπηρεσία η οποία παρέχεται δωρεάν σε όλους τους υπόλοιπους Έλληνες της χερσαίας Ελλάδος.

Ποια είναι, λοιπόν, η κατάσταση στα νησιά αυτή τη στιγμή με βάση τις απαιτήσεις της τρόικας; Η κατάσταση που επικρατεί στα νησιά είναι να κλείνουν τα νοσοκομεία. Ευτυχώς τα Νοσοκομεία της Λήμνου και της Ικαρίας διαφυλάχθηκαν.

Ξέρετε τι συμβαίνει με τα Κέντρα Υγείας; Θα πρέπει, λοιπόν, να δούμε ποια είναι η πραγματικότητα. Σε ένα νησί δεν θέλει κάποιος μόνο μισή ώρα για να πάει από την κατοικία του στο νοσοκομείο. Για παράδειγμα, ο κάτοικος που μένει στις Ράχες Ικαρίας ή στο Καρκινάγρι για να πάει οδικώς μέχρι τον Άγιο Κήρυκο, θέλει δυόμισι με τρεις ώρες. Δυόμισι με τρεις ώρες! Εάν, για παράδειγμα, κλείσουν τα Κέντρα Υγείας στις Ράχες ή στον Εύδηλο, ακόμα και ένα περιστατικό ενός απλού αλλεργικού σοκ θα οδηγήσει στο θάνατο.

Έχουμε αντιληφθεί τι σημαίνει νησιωτικότητα; Αν το έχουμε αντιληφθεί, τότε θα πρέπει η κριτική που ασκείται εδώ –η οποία μάλιστα αφορά τα κονδύλια για τα νησιά- να γίνεται προκειμένου να ενισχυθούν τα κονδύλια για τα νησιά και τα κονδύλια για την ακτοπλοΐα.

Χθες άκουσα και κριτική από βουλευτές της «Πολιτικής Άνοιξης», της «νέας» Νέας Δημοκρατίας εναντίον της κυβερνητικής πολιτικής την οποία εφάρμοσε η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή ενισχύοντας τα χρήματα για την ακτοπλοΐα. Τι θέλετε να κάνουμε, δηλαδή; Θέλετε να πείτε ξεκάθαρα ότι ήταν λάθος πολιτική η ενίσχυση των νησιωτών, η δυνατότητα στη συγκοινωνία και στην επαφή; Εάν έχετε αποφασίσει να υπερασπιστείτε αυτή τη νέα κυβερνητική προσπάθεια της τρόικας καταργώντας ουσιαστικά και τα δικαιώματα των νησιωτών, πείτε το ευθέως. Δεν είναι ανάγκη να προχωράτε σε νέους θεσμούς του στυλ «Ινστιτούτο Νησιωτικής Πολιτικής».

Υπάρχει συμφωνία μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Άραγε, έχει τηρηθεί; Διότι η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα χρήματα για τη νησιωτικότητα έχουν δοθεί σε μελέτες. Εάν τα χρήματα που έχουν δοθεί σε μελέτες πήγαιναν για υποδομές στα νησιά, όλα τα νησιά του Αιγαίου θα ήταν Μόντε Κάρλο. Έχουν δοθεί 300.000 ευρώ, 500.000 ευρώ και ένα εκατομμύριο για μια μελέτη, προκειμένου να δημιουργηθεί βιολογικός καθαρισμός.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι πληρώθηκε η μελέτη και ο βιολογικός καθαρισμός που θα γινόταν πλέον με τις νέες τεχνολογίες, δεν έγινε ποτέ. Αυτή είναι η αλήθεια. Πληρώνουμε μελέτες για να απομακρύνουμε δύο βράχια από ένα λιμάνι, όταν η μελέτη στοιχίζει περισσότερο από το ίδιο το έργο.

Θέλετε να προχωρήσετε πραγματικά στο να γίνουν έργα; Έχετε πιστοποιημένες υπηρεσίες στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Βάλτε μηχανικούς αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, ενισχύστε τη Διεύθυνση Έργων που υπάρχει στη Γενική Γραμματεία της Μυτιλήνης και δώστε λύσεις άμεσα. Λύσεις σημαίνει επαναφορά ακόμα και της ΜΟΜΑ.

Χρησιμοποιείστε στρατευμένους, χρησιμοποιείστε παιδιά τα οποία έχουν τελειώσει το Πολυτεχνείο και ή είναι πολιτικοί μηχανικοί ή είναι αρχιτέκτονες, προκειμένου να προχωρήσουν οι υποδομές στα νησιά.

Η νησιωτικότητα απαιτεί κατ’ αρχάς να υπάρχει ασφάλεια στους κατοίκους των νησιών. Και θα πρέπει να δείτε, κύριε Υπουργέ και να το πούμε δημόσια, ότι η κατάσταση που αυτή τη στιγμή ισχύει στο Αιγαίο είναι τραγική.

Χθες στην επίσκεψη που σας έκανα, σας ρώτησα σε σχέση με το VTMIS, δηλαδή το σύστημα παρακολούθησης των πλοίων από το Λαύριο, γιατί δεν λειτουργεί. Είναι απίστευτο σε μία ναυτική χώρα να μην έχουμε τον έλεγχο των πλοίων τα οποία κατεβαίνουν από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι το Αιγαίο.

Δεν λέω ότι φταίει ο συγκεκριμένος Υπουργός, λέω όμως ότι τα κονδύλια που αφορούν, παραδείγματος χάριν, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, δεν μπορεί να τα κόβει κανένας τροϊκανός. Δεν μπορεί να έρχεται ο κ. Τόμσεν και ουσιαστικά να κόβει κονδύλια που αφορούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, διότι δεν είμαστε μία χώρα στην οποία έχουμε τη δυνατότητα και την πολυτέλεια να κάνουμε συνεργασία με τις διπλανές χώρες. Είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Η Τουρκία εποφθαλμιά όταν υπάρξει -ω μη γένοιτο- ένα ατύχημα στην παραμεθόριο επί των ελληνικών χωρικών υδάτων να προσφέρει έρευνα και διάσωση. Και αντί να ενισχύετε την έρευνα και τη διάσωση, ενισχύοντας και τις εθνικές θέσεις, παίρνετε μέτρα του στυλ κατεβάζουμε τον λιμενικό διασώστη από τα ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας -του Λιμενικού Σώματος μάλλον- τα Super Puma που αγοράστηκαν για την έρευνα και τη διάσωση και τον πηγαίνουμε στις χερσαίες επιχειρήσεις.

Και σας ερωτώ: Ένα ελικόπτερο επιχειρεί στο Βόλο, στη Μαγνησία και εκείνη την ώρα δίνεται σήμα από το θάλαμο ότι έχουμε ναυάγιο βόρεια της Σκύρου. Θα γυρίσει το ελικόπτερο από το Βόλο, θα πάει στην Ελευσίνα, θα προσγειωθεί, θα πάρει το διασώστη του Λιμενικού Σώματος για να πάει να κάνει τη διάσωση στο Αιγαίο;

Μόνιμο προσωπικό των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος τα οποία επιδοτήθηκαν, κύριε Βογιατζή, όχι για να είναι στρατιωτικά, αλλά για να κάνουν έρευνα και διάσωση, πρέπει να είναι και ο λιμενικός που και σήμερα και χθες και πριν από πέντε χρόνια και πριν από δέκα χρόνια υπήρχε μέσα. Δεν είναι οικονομία να κατεβάζεις τον διασώστη λιμενικό, ο οποίος θα κάνει τη διάσωση στη θάλασσα για να πάει να κάνει χερσαία επιχείρηση και να ρισκάρεις την έρευνα και τη διάσωση.

Εάν θέλουμε, λοιπόν, να μιλάμε για νησιωτική πολιτική ξεχάστε όλες τις οδηγίες που παίρνετε από τον κ. Τόμσεν. Εφαρμόστε το άρθρο 101 του Συντάγματος περί της ιδιαιτερότητας της νησιωτικότητας και σκεφθείτε ότι η πρωτογενής παραγωγή που αυτή τη στιγμή διαλύεται στα νησιά μας, είναι αυτή που θα ερημοποιήσει τα νησιά μας.

Δεν υπάρχουν σφαγεία στα νησιά. Και δεν υπάρχουν σφαγεία στα νησιά διότι για να γίνει μία μελέτη σε ένα μικρό νησί ,θα πρέπει να εγκρίνει ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Πού είναι; Καταργήθηκε. Θα έρθει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να το κάνει;

Επαναφέρετε τους θεσμούς στο Υπουργείο Αιγαίου, στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Μόνο με νησιωτικές πολιτικές θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τα νησιά μας ζωντανά και να αντιμετωπίσουμε την προπαγάνδα που γίνεται από την απέναντι μεριά, τη μεριά εκείνων με τους οποίους συνομιλείτε, ενώ εκείνοι εποφθαλμιούν στο ελληνικό Αιγαίο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου