Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

«Διατήρηση λειτουργίας της δασικής υπηρεσίας Νομού Έβρου» ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ


Τετάρτη, 2 Απριλίου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΒΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: «Διατήρηση λειτουργίας της δασικής υπηρεσίας Νομού Έβρου»


Με την από 02/04/2014 ερώτησή του, ο Βουλευτής Έβρου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μαρίνος Ουζουνίδης, κατέθεσε ερώτηση σχετικά με το πρόβλημα της διατήρησης λειτουργίας της δασικής υπηρεσίας Νομού Έβρου, στον Υπουργό Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Μανιάτη και στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Γιάννη Μιχελάκη.

Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών της Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) πρότεινε την κατάργηση των 80 Δασαρχείων της χώρας και τη συγχώνευσή τους με τις Διευθύνσεις Δασών στις οποίες υπάγονται, με έδρα την πρωτεύουσα κάθε Περιφερειακής Ενότητας και χωρίς να λάβει υπ’ όψη τις ιδιαιτερότητες κάθε νομού.

Πιο συγκεκριμένα, για το Νομό Έβρου ο οποίος είναι και ο μεγαλύτερος σε μήκος σε ολόκληρη την επικράτεια, η κατάργηση του Δασαρχείου Διδυμοτείχου που έχει υπό την προστασία του το ήμισυ της έκτασης του Νομού και διεκπεραιώνει χιλιάδες υποθέσεις πολιτών, θα αποτελέσει σοβαρό πλήγμα υπονομεύοντας επικίνδυνα το δασικό πλούτο του βορείου Έβρου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς κ. Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Προς κ. υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: «Διατήρηση λειτουργίας της δασικής υπηρεσίας Νομού Έβρου»

Το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών της Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) με την υπ’ αριθ. 383/Α/2013 έκθεσή του διατύπωσε μια δέσμη προτάσεων για την οργάνωση και λειτουργία της Δασικής Υπηρεσίας μέσα από την ανάλυση παραμέτρων δια ερωτηματολογίου που απευθύνθηκε στα Δασαρχεία και τις Διευθύνσεις Δασών χωρίς Δασαρχεία.

Η ανάγκη διενέργειας της επιθεώρησης προέκυψε από το μεγάλο αριθμό καταγγελιών πολιτών που υποβάλλονται στο Σ.Ε.Ε.Δ.Δ., οι οποίοι αναφέρουν προβλήματα στην εξυπηρέτησή τους από τις δασικές υπηρεσίες, που αφορούν κυρίως μεγάλες καθυστερήσεις για τη διεκπεραίωση υποθέσεων τους και παραλείψεις οφειλομένων ενεργειών ως προς την επιτήρηση και προστασία των δασών και των εν γένει δασικών εκτάσεων όπως αναφέρει στην έκθεσή της η παραπάνω αρχή.

Το Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. καλώς στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της δασικής υπηρεσίας προς τρίτους όμως δεν άπτεται των πολυσχιδών υπηρεσιών που καλείται να υπηρετήσει αφού δεν συμπεριλαμβάνει στην μεθοδολογία της έρευνάς του ουσιαστικά στοιχεία :

1. Η Δασική Υπηρεσία εκτός από τα Δασαρχεία (80) και τις Διευθύνσεις Δασών χωρίς Δασαρχεία (23) συγκροτείται και από τις Διευθύνσεις Δασών με δασαρχεία (31) όπως και από τις Διευθύνσεις Δασών και Αγροτικών Υποθέσεων (7) των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας οι οποίες επιτελούν συντονιστικό, καθοδηγητικό και ελεγκτικό ρόλο και βέβαια έρχονται συχνά σε επαφή με υποθέσεις φυσικών ή νομικών προσώπων ως μεταπρωτοβάθμια διοικητικά όργανα. Η έρευνα του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. ενώ δεν τις συμπεριλαμβάνει στο ερωτηματολόγιο της εν τούτοις συλλήβδην αποφαίνεται για το σύνολο των Δασικών Υπηρεσιών.

2. Η έρευνα δεν συμπεριλαμβάνει άλλες εξίσου σημαντικές παραμέτρους που αποτελούν θεμελιώδεις βάσεις και αρχές της Δασικής Πολιτικής τις οποίες οι δασικοί υπάλληλοι καλούνται να υπηρετήσουν με μόνο γνώμονα την επιστημονική τους κατάρτιση, αφού λείπει παντελώς η χάραξη μιας Εθνικής Στρατηγικής, και με τα πενιχρά μέσα και υλικά που διαθέτουν.

3. Στη δικαιοδοσία των Δασαρχείων περιήλθαν εκτός από τους Αγροφύλακες (οι οποίοι έχουν μετεκπαιδευτεί σε Δασοφύλακες) και οι Αγροτικές Υποθέσεις καθιστώντας έτσι το Δασαρχείο πάροχο υπηρεσιών σε γεωγραφική επιφάνεια με ποσοστό πάνω από 90% της Ελληνικής Επικράτειας, χωρίς ωστόσο να επέλθουν και αντιστοίχως μεταβολές στα οργανογράμματα.

4. Το «Δασαρχείο» αποτελεί το ζωαρχικό δομικό στοιχείο της Δασικής Υπηρεσίας, όλη η Δασική Νομοθεσία εξυφαίνεται γύρω από αυτό, και θα έπρεπε να αποτελεί την αιχμή διαχείρισης των φυσικών πόρων.

Αντί, λοιπόν, να προτείνει το ΣΕΕΔΔ, όπως θα περίμενε ο κάθε σκεπτόμενος νους, την αναβάθμιση των Δασαρχείων (στελέχωσή τους με επιπλέον προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων εκτός από Δασολόγους, Δασοπόνους, Δασοφύλακες, π.χ. με βιολόγους, νομικούς κ.α., τον εξοπλισμό τους με σύγχρονα μέσα, προγράμματα κλπ.) αντ’ αυτού μεταξύ των λοιπών προτάσεων καταληκτικά όπως αποφαίνεται ως προς τις δομές, προτείνει την κατάργηση των 80 Δασαρχείων της χώρας και συγχώνευσή τους με τις Διευθύνσεις Δασών στις οποίες υπάγονται, με έδρα την πρωτεύουσα της κάθε Περιφερειακής Ενότητας και χωρίς ασφαλώς να λάβει υπ’ όψη της τις ιδιαιτερότητες κάθε Νομού.

Δεδομένου και των ιδιαιτεροτήτων του Νομού Έβρου:

1. Το Δασαρχείο Διδυμοτείχου είναι η μόνη δασική υπηρεσία από τις τέσσερις του Νομού (3 Δασαρχεία, 1 Διεύθυνση Δασών) που στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο και μάλιστα με ιδιαίτερη ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.

2. Έχει υπό την προστασία του 2.020.000 στρέμματα δηλαδή το ήμισυ της έκτασης του Νομού.

3. Εξυπηρετεί αιτήματα πολιτών 87 Τοπικών - Δημοτικών Κοινοτήτων διεκπεραιώνοντας χιλιάδες υποθέσεις (άδειες ατελούς υλοτομίας, Κανονισμοί ΕΕ, άδειες θήρας, πράξεις χαρακτηρισμού, χορήγηση δενδρυλλίων κλπ.), συνολικά για το έτος 2013 περισσότερες από 4.000.

4. Ο Νομός Έβρου είναι ο μεγαλύτερος σε μήκος σε ολόκληρη την επικράτεια, με την πρωτεύουσά του στο νότιο άκρο, και η κατάργηση του Δασαρχείου Διδυμοτείχου υπονομεύει επικίνδυνα τον δασικό πλούτο του Βορείου Έβρου.

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε κύριοι Υπουργοί:

1. Προτίθεστε να διασφαλίσετε την απρόσκοπτη λειτουργία της Δασικής Υπηρεσίας τουλάχιστον στο Νομό Έβρου, συμβάλλοντας έτσι στην διασφάλιση της αειφορίας των φυσικών πόρων και της περιβαλλοντικής παρακαταθήκης που έχουμε χρέος να αφήσουμε στους απογόνους μας;

Αθήνα, 02/04/2014

Ο ερωτών Βουλευτής

Ουζουνίδης Δ. Μαρίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου