Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΝΑΥΛΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ


Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΒΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΥΨΗΛΑ ΝΑΥΛΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ


Σε ερώτηση την οποία κατέθεσε στις 14/10/2013, ο βουλευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, Μαρίνος Ουζουνίδης, έθεσε στον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας το πρόβλημα των υψηλών τιμών που χαρακτηρίζουν τα ναύλα του δρομολογίου Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. 

Πιο συγκεκριμένα, ο Υπουργός ερωτήθηκε εάν σκοπεύει να προβεί, σε συνεργασία με την εταιρεία ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, σε γενική μείωση των ναύλων έτσι ώστε να διευκολυνθούν οικονομικά ιδιαίτερα οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να ταξιδεύουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα στην Αλεξανδρούπολη για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών τους. Επιπρόσθετα, με γνώμονα το γεγονός ότι πολλοί κάτοικοι του νησιού αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία χρήζουν συχνής ιατρικής περίθαλψης που μπορεί να προσφερθεί μόνο στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείου Έβρου, ερωτήθηκε ο Υπουργός εάν σκοπεύει να εφαρμόσει ένα ειδικό εκπτωτικό καθεστώς για τη συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών. 

Στην από 08/11/2013 απάντησή του (αριθ. Πρωτ. 6611/536), ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Βαρβιτσιώτης Μιλτιάδης, αρχικά τονίζει ότι με την εταιρεία ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, έχει συναφθεί η υπ’ αριθ. 3328.1.8.17/01/11/09-08-2011 σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. 


Σύμφωνα με τη σύμβαση αυτή, τα ανωτέρω δρομολόγια καθορίζονται από ένα καθεστώς ημι-επιδότησης, κατά το οποίο τα επιδοτούμενα δρομολόγια εμπίπτουν στο τιμολογιακό καθεστώς του κρατικού ναυλολογίου, ενώ τα υπόλοιπα καθορίζονται τιμολογιακά ελεύθερα από την ναυτική εταιρεία. Με περιφραστικό τρόπο, και χωρίς να προσφέρει μια σαφή απάντηση, ο Υπουργός υπαινίσσεται ότι οποιαδήποτε μείωση των τιμών δεν πρόκειται να επέλθει, κλείνοντας επιδεικτικά τα μάτια στο υψηλότατο κόστος μετακίνησης των κατοίκων του ακριτικού αυτού νησιού. Αν σκεφθεί κανείς ότι ήδη το 2012, οι τιμές του κρατικού ναυλολογίου αυξήθηκαν κατά 2,4%, καθώς και το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές θα είναι, για το 2013, μειωμένος κατά περίπου 10%, από τα 94 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί, συνολικά, πέρυσι, το πλέον πιθανό σενάριο είναι η αύξηση των τιμών ακόμη και στα επιδοτούμενα δρομολόγια.

Ακόμη πιο επιδεικτικά, τονίζεται ότι λόγω του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου, το οποίο προβλέπει εκπτώσεις 50% μόνο σε κατοίκους με ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω (αρ.35 παρ.4 του Ν. 4150/2013), δεν προβλέπεται παροχή έκπτωσης σε άτομα που δεν πληρούν την προϋπόθεση αυτή. Προφανώς, οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα υγείας που απαιτούν συνεχείς θεραπείες (πχ. χημειοθεραπείες, αιμοκαθάρσεις κλπ.) δεν αποτελούν ειδική κατηγορία, και οφείλουν κάθε μήνα να ξοδεύουν εκατοντάδες ευρώ μόνο για τη μετακίνησή τους στο Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης, τη στιγμή που τα έσοδα τους συνεχώς μειώνονται και η μέριμνα του Κράτους για την υγειονομική τους περίθαλψη υφίσταται συνεχείς περικοπές. Δηλαδή, τι πρέπει να κάνουν οι ευπαθείς αυτές κοινωνικές ομάδες για να γίνουν αποδέκτες της, -κατά τα άλλα ανύπαρκτης-, κοινωνικής μέριμνας του Κράτους;

Για ακόμη μια φορά, η κεντρική εξουσία δείχνει την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα προβλήματα των κατοίκων, καθώς και την αδιαλλαξία της να προβεί σε πράξεις (είτε νομοθετικές είτε εκτελεστικές) που θα αντιστρέψουν το κλίμα και θα οδηγήσουν στη δημιουργία δομών, οι οποίες θα προσιδιάζουν σε ένα Κράτος Δικαίου που σέβεται τους πολίτες τους, και ιδιαίτερα τους πολίτες που ανήκουν σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου