Τρίτη 6 Μαΐου 2014

«Οδικό δίκτυο υψίστης επικινδυνότητας στο Βόρειο Έβρο» ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ


Τρίτη, 6 Μαΐου 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΕΒΡΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΡΙΝΟΥ ΟΥΖΟΥΝΙΔΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

ΘΕΜΑ: «Οδικό δίκτυο υψίστης επικινδυνότητας στο Βόρειο Έβρο»


Εγκληματική αμέλεια των αρμοδίων φορέων και της Περιφέρειας ΑΜΘ που έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του επαρχιακού δικτύου, φέρνει στο φως με ερώτησή του ο Βουλευτής και Υποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Μαρίνος Ουζουνίδης.

Δυστυχώς οι συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι έχουν υπογραφεί συμβάσεις εργολαβίας με τις αρμόδιες αναδόχους εταιρείες, για την ανάπλαση και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου παραμένουν ανενεργές. Οι οδηγοί διαμαρτύρονται συνεχώς και ανησυχούν για την οδική τους ασφάλεια καθώς καθημερινά βιώνουν την εγκατάλειψη του κεντρικού κράτους.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς Υπουργούς: Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: «Οδικό δίκτυο υψίστης επικινδυνότητας στο Βόρειο Έβρο»

Όψη εγκατάλειψης και πηγή εξαιρετικού κινδύνου ακόμη και για τη ζωή των διερχόμενων οδηγών αποτελεί το επαρχιακό οδικό δίκτυο του Βορείου Έβρου, και συγκεκριμένα η αρτηρία του που συνδέει το Διδυμότειχο με τους Μεταξάδες. Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου εξυπηρετεί πλήθος ακριτικών χωριών, ενώ επίσης σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει και το τμήμα του επαρχιακού δικτύου Ορεστιάδας-Ορμενίου, που εξυπηρετεί τα χωριά Βάλτος και Φυλάκιο Ορεστιάδας, τα Κόμαρα, τον Πεντάλοφο, τη Λεπτή και τα Αμπελάκια.

Δυστυχώς, ένας δρόμος που έχει χαραχθεί και κατασκευαστεί περί τα 60 χρόνια πριν και παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος του ασυντήρητος επί δεκαετίες είναι και ο μόνος που εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των κατοίκων των απόμακρων αυτών χωριών, πολλοί από τους οποίους αναγκάζονται να τον διασχίζουν καθημερινά ώστε να βρεθούν στις δουλειές τους στο Διδυμότειχο και την Ορεστιάδα.

Εξαιτίας της παλιάς του χάραξης ο δρόμος διαθέτει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ σε πολλά σημεία στενεύει τόσα επικίνδυνα που εάν κάποιο αυτοκίνητο αναπτύξει έστω και ελάχιστη ταχύτητα να κινδυνεύει να βρεθεί εκτός οδοστρώματος με παράλληλο κίνδυνο της ζωής του. Οι λακκούβες και οι τρύπες σε ορισμένα σημεία του δρόμου είναι τόσο μεγάλες που θυμίζουν εικόνα καταστροφής από σεισμό. Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται συνεχώς και δικαίως ανησυχούν για την οδική τους ασφάλεια.

Εγώ, προσωπικά, ως Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός, χρόνια τώρα συνεργάζομαι με ασφαλιστικές εταιρείες στο Νομό Έβρου ως πραγματογνώμων και έχω ίδια εμπειρία από το πλήθος και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου του Βορείου Έβρου. Ως βουλευτής, εξάλλου, τα δύο τελευταία χρόνια έχω ασχοληθεί ουκ ολίγες φορές με το συγκεκριμένο πρόβλημα με ερωτήσεις και ομιλίες μου στη Βουλή. Οι συνεχείς διαβεβαιώσεις ήταν ότι έχουν υπογραφεί συμβάσεις εργολαβίας με τις αρμόδιες αναδόχους εταιρείες για την ανάπλαση και ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης του οδικού δικτύου, ωστόσο η κατάσταση δεν δείχνει να βελτιώνεται αλλά δυστυχώς χειροτερεύει μέρα με τη μέρα. Πρόκειται για μια εγκληματική αμέλεια των αρμοδίων φορέων και της Περιφέρειας ΑΜΘ που έχει την αρμοδιότητα συντήρησης του επαρχιακού εθνικού οδικού δικτύου, οι οποίοι παραλείπουν επανειλημμένως να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες εργασίες που θα καταστήσουν και πάλι το δίκτυο ασφαλές για τους κατοίκους που το χρησιμοποιούν. Ούτε οι ψυχές των συμπολιτών μας που έχουν χαθεί τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της αμέλειας αυτής δεν φαίνεται να συγκινεί κανέναν.

Για το λόγο αυτό η συγκεκριμένη μου ερώτηση θα κοινοποιηθεί και στον αρμόδιο εισαγγελέα προς περαιτέρω διερεύνηση τυχόν ποινικών ευθυνών.

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1. Για ποιους λόγους το επαρχιακό δίκτυο του Βορείου Έβρου παραμένει σε τραγική κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια παρά τις όλες υποσχέσεις για αποκατάσταση των κακοτεχνιών και γενικότερα την εξασφάλιση της οδικής ασφάλειας;

2. Σε απάντηση (Αριθ. Πρωτ. 23/23-08-2012) του τότε Αναπλ. Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κου Στ. Καλογιάννη, αναφερόταν ότι η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» είχε αναθέσει 60 μελέτες επεμβάσεων οδικής ασφάλειας, κάθε μια εκ των οποίων μελετά περί τα 250 χλμ εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου εκάστου νομού, προκειμένου να καταγραφούν τα προβλήματα οδικής ασφάλειας, ώστε να αναπτυχθούν βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επεμβάσεις βελτίωσης. Έχει ολοκληρωθεί η αντίστοιχη μελέτη για το Νομό Έβρου, και εάν ναι ποια τα πορίσματα αυτής; Έχουν προγραμματιστεί οποιεσδήποτε επεμβάσεις βελτίωσης, και εάν ναι, για ποιο λόγο καθυστερούν να πραγματοποιηθούν;

3. Προτίθεστε, κ. Υπουργέ Εσωτερικών, στα πλαίσια της αρμοδιότητας σας, να επικοινωνήσετε με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας ΑΜΘ, που έχουν υπό την εποπτεία τους τα έργα συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου, ώστε να διαπιστώσετε και να ασκήσετε έλεγχο για τυχόν παραλείψεις ή κωλυσιεργίες;

4. Εν τέλει, τι προτίθεστε να πράξετε για την συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό του επαρχιακού δικτύου του Βορείου Έβρου;

Αθήνα, 05/05/2014

Ο Ερωτών Βουλευτής

Ουζουνίδης Δ. Μαρίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου